05/03/2021

Un automotor modernizat va circula spre Putna de la 1 martie. Călătorii vor avea la dispoziție și un automat cu băuturi calde în tren

Scris de Florin Paiu


Regionala de Călători CFR Iași a alocat de la 1 martie, pentru linia Suceava-Rădăuți-Putna, un automotor Desiro care a fost recent modernizat și, pe lângă problemele de ordin tehnic rezolvate, are și facilități în plus.   

Informația a fost oferită în exclusivitate de Constantin Axinia, directorul Regionalei CFR Călători Iași, Monitorului de Suceava.

Constantin Axinia a precizat că modernizarea a constat în retapițare, reconfigurare, montarea unui automat de băuturi calde (cafea, ceai etc), radioficare și panou de mesaje info.  

Automotorul va fi titular pe această linie, așadar va circula zilnic, conform programului de mers al CFR Călători.

Suntem singura regională din țară care are automate de băuturi calde în trenuri. Pe lângă trenurile Iași – Timișoara, ruta spre Putna este a doua pe care avem acest automat disponibil, pentru călătorii din tren”, a declarat Constantin Axinia pentru Monitorul de Suceava .

Acest automotor va rezolva foarte multe din problemele de pe această linie, călătorii având parte în ultimele luni mai mult de surprize neplăcute decât plăcute.

În primul rând, cu acest tip de tren se va putea respecta durata de parcurs de aproximativ două ore de la Suceava la Putna și de o oră de la Suceava la Rădăuți.

Un alt mare avantaj va fi că se vor putea prinde legăturile de trenurile de lung parcurs, în Gara Suceava, conform orarului calculat. La varianta locomotivă cu vagoane se depășeau constat timpii de mers iar uneori trenul ajungea la Suceava cu întârziere mare, de o oră sau chiar mai mult. De mai multe ori, călători care aveau de ajuns departe au pierdut legăturile din cauza trenului de Putna.  

Și gradul de confort va fi mai ridicat, iar ideea cu automatul de băuturi calde pare și ea de foarte bun augur. Asta cu atât mai mult că cât este o premieră, cel puțin cu privire la trenurile locale – Regio.

Și CFR Călători are numai avantaje din această mișcare, prin reducerea costurilor de carburant.

Dacă vă întrebați de ce totuși s-a mers atât de mult cu locomotivă diesel și două vagoane, dacă Desiro este mai rentabil, problema este criza de automotoare de la CFR Călători. Materialul rulant adaptat pentru liniile secundare cu trafic mediu depășește necesitatea în toată țara. Regionalele CFR din România duc o adevărată luptă între ele pentru a avea automotoare pentru liniile secundare și nu numai.  Nu ne rămâne decât să sperăm că automotorul modernizat va rămâne de acum doar pentru această rută, cu potențial indiscutabil de călători, inclusiv pe linia de turism religios, spre Mănăstirea Putna.   

Florin Paiu