26/01/2023

Proiect în regim de urgență pentru un pod provizoriu la Milișăuți

Scris de Saptamanalul de Radauti


În timp ce lucrările la podul de pe DN 2 H, care leagă Milișăuți de Rădăuți, sunt sistare de pe la mijlocul lunii septembrie, Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Iași dă semne că vrea să înceapă 2023 cu ceva concret privind această investiție urgentă dar aflată în blocaj.

După o perioadă în care lucrările au fost sistate și oficial, din debutul lui 2023 Direcția Regională de Drumuri și Poduri (DRPD) Iași a reînceput proceduri în regim de urgență privind amenajarea unui pod provizoriu care să preia traficul ușor cât timp podul mare de pe DN 2 H Milișăuți-Rădăuți va fi închis pentru lucrările majore de dispunere a noilor grinzi.

Informația este confirmată oficial de inginerul Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iași:

”Proiectantul lucrează, am stabilit soluția tehnică, vom face o variantă de ocolire prin albie, pentru trafic de până în 3,5 tone, vom face o variantă din tuburi. Așteptăm documentația proiectantului pentru a o depune la Apele Române deoarece avem nevoie de aviz de la ei.

Apoi, vom trece la efectuarea lucrării în regie proprie, pentru trafic până în 3,5 tone”, a declarat Laicu pentru Monitorul de Suceava.   

Directorul DRDP Iași speră că va avea avizul de la Apele Române săptămâna viitoare pentru ca după 1 februarie să înceapă amenajarea acestei variante provizorii.   

Lucrarea efectivă la acest pod provizoriu nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile, fiind vorba de montare de tuburi în albie.    

Rămâne de văzut dacă de această dată DRDP Iași va reuși să pună în practică ceea ce promite. Discuțiile în jurul acestui pod provizoriu și a tuburilor necesare în vederea amenajării sunt deja interminabile.     

Proiectul privind repararea podului de la Milișăuți a fost gândit prost încă de la început, nefiind buget alocat pentru un pod provizoriu.

Asta în condițiile în care și firma Test Prima și proiectantul au respins posibilitatea de a se putea lucra sub trafic. Adică o jumătate de pod să fie dată jos și înlocuită iar pe cealaltă să se circule. Asta în condițiile în care din pod cad și acum bucăți, când este întreg.

Termenul de finalizare a lucrării este iunie 2023, însă având în vedere că grinzile trebuiau să fie deja pe podul aflat în șantier, e greu ca cineva să mai poată avea astfel de pretenții de la firma Test Prima. De altfel, termenul este decalat oficial de ordinul de suspendare a lucrărilor.

Podul de la Milişăuţi a fost construit în anul 1962, are lungimea totală de 206,20 m, fiind prevăzut cu şapte deschideri, o lăţime a părţii carosabile de 6,30 m şi două trotuare pietonale.

Cu excepția unei zone reconstruite în 2018, restul podului este din 1962.

Saptamanalul de Radauti