Proiectul privind reabilitarea podului de la Milișăuți se află într-un moment critic în care se mai poate vorbi doar de zile în care se mai pot face pași concreți care să salveze această lucrare.
După cum se știe, lucrările la podul de la Milișăuți sunt sistate din luna septembrie a anului trecut, după ce firma Test Prima a solicitat Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Iași permisiunea de a închide podul și a trece la înlocuirea grinzilor. Încă de atunci se știa că este nevoie de un pod provizoriu, din tuburi, care să asigure traficul ușor, în special pentru localnici, cât podul mare trebuie închis.
Încă de atunci, din septembrie 2022, firma Test Prima a achitat un avans de 100.000 de euro pentru contractarea grinzilor care trebuie să asigure structura podului. Așadar, bani blocați de 8 luni de zile pentru firma suceveană care este și ea victimă în această bătaie de joc.
Reprezentanții Test Prima au avertizat că sunt presați de firma care face grinzile să dea comanda pentru turnarea acestora și transportul lor la pod. În caz contrar, există riscul real ca grinzile să nu mai poată fi livrate în acest an. Fără nici un contract privind podul provizoriu, firma nu poate bloca alți bani.
Reprezentanții Test Prima au precizat pentru Monitorul de Suceava că ar fi putut chiar ei să amenajeze acel pod provizoriu, având tuburi pe stoc pentru alte lucrări. S-ar fi putut face o licitație iar Test Prima ori altă firmă ar fi amenajat podul provizoriu în două-trei luni, aici fiind inclusă și procedura de licitație.
DRDP Iași a tot susținut însă că se va ocupa de amenajarea podului în regie proprie. S-au dat garanții verbale, termene verbale dat nu s-a făcut nimic.
Un război între două tabere din DRDP Iași, cea a fostului și actualului director, par să stea în spatele acestui dezastru. Practic, s-au plătit polițe fără a-i păsa cuiva de victimele colaterale.
Un amărât de pod din tuburi, o lucrare nu majoră, dar vitală pentru localnicii din Milișăuți, ține pe loc lucrarea la podul mare, pod folosit de zeci de mii de suceveni dar și tranzitat zilnic de foarte mult trafic greu.