31/10/2024

Bogdan Loghin a scăpat de dosarul de ucidere din culpă în cazul fetei de 15 ani de la Sucevița

Scris de Saptamanalul de Radauti


Primarul Rădăuților, Bogdan Loghin, a scăpat definitiv de dosarul privind accidentul mortal în care a fost implicat în decembrie 2019, la Sucevița.

Reamintim, pe scurt, că în decembrie 2019, la Sucevița, o fată în vârstă de 15 ani a vrut să traverseze drumul naţional din localitate, DN 17A, prin apropierea unui magazin, însă nu pe trecerea de pietoni.

Bogdan-Andrei Loghin, aflat la volanul unei autoutilitare marca Ford Tranzit, se deplasa dinspre centrul localităţii spre comuna Marginea și a acroșat fatal cu mașina minora.

Dacă traversarea neregulamentară a fost clară, viteza cu care rula Loghin a fost cheia anchetei iar expertizele au estimat destul de diferit viteza de rulare, de la 50 și până la 68 de km-h.

În ședința de miercuri, 30 octombrie, Judecătoria Rădăuți a respins ca inadmisibilă acțiunea tatălui minorei, care contesta ultima ordonanță de clasare a prim-procurorului Parchetului de pe lângă Curtea de Apel Suceava.

Citat de Monitorul de Suceava, avocatul Mircea Octavian Turtureanu, cel care l-a reprezentat pe Bogdan Loghin în acest dosar, a transmis concluziile apărării la finalul acestei cercetări:  

”Lui Loghin Bogdan Andrei nu i se poate reține nici o culpă în producerea accidentului de circulație, vinovăția aparținând exclusiv victimei, care a traversat strada fără a se asigura, prin loc nepermis, țâșnind practic în fața mașinii

Pentru a lămuri chestiunile folosite anterior ca monedă de campanie de adversarii politici se impune a fi făcută o precizare clară: viteza de deplasare a autoturismului condus de Loghin Bogdan Andrei la momentul producerii accidentului a fost de 50,1 km/h, determinată de expertiza efectuată de Institutul Național de Expertize Criminalistice București prin analiza tuturor elementelor de probă, inclusiv prin reconstituirea imaginilor surprinse de camerele video ce au surprins nefericitul eveniment rutier. Constatările specialiștilor atestă în mod clar și faptul ca accidentul nu putea fi evitat decât dacă autoturismul ar fi circulat cu o viteză de 40 km/h, viteza inferioară vitezei maxime legal admise pe sectorul de drum pe care  s-a produs accidentul și anume 50 km/h. Concluzionând, soluția pronunțată este dovada clară ca, indiferent de transpunerea eronată în spațiul public, indiferent de campaniile de denigrare desfășurate, adevărul în cauză a fost relevat obiectiv”.

 

Saptamanalul de Radauti