Cea mai importantă și așteptată etapă a lucrărilor de reabilitare a podului de la Milișăuți, de pe DN 2H, spre Rădăuți, a început de luni, 11 martie.
Grinzi contractate de foarte vreme de către firma Test Prima vor fi în cele din urmă amplasate pe structura din piloni a vechiului pod, structură care a fost anterior consolidată.
Trei macarale și două trailere sunt deja la Milișăuți și au de turnat un total de 44 de grinzi.
Prefectul de Suceava, Alexandru Moldovan, a anunțat că a asistat luni dimineață în teren la demararea lucrărilor pentru montarea grinzilor.
”Discuțiile avute cu reprezentanții constructorului și ai beneficiarului arată că termenul de finalizare a etapei de montare a grinzilor va fi în data de 15 martie ”, a transmis Alexandru Moldovan.
Lucrările au fost mult întârziate din cauza faptului că amenajarea podului provizoriu, din tuburi, s-a dovedit o mare problemă pentru Direcția Regională de Drumuri și Poduri Iași, a cărei conducere a gândit prost încă de la început această parte a proiectului.
Grinzile noului pod sunt plătite de constructor și aduse la Milișăuți de luni de zile, însă nu au putut fi folosite în lipsa podului provizoriu care să preia o parte din trafic. Practic, din cauza lipsei podului provizoriu, închiderea podului mare pentru lucrări a fost întârziată nu mai puțin de 14 luni (din septembrie 2022 până în octombrie 2023).
Un termen realist privind finalizarea lucrării la podul mare de peste apa Sucevei este prima lună din vara acestui an.
În februarie 2020, trotuarul de pe podul de la Milișăuți s-a surpat cu tot cu balustradă, pe o porţiune de 27 de metri, ajungând în albia râului Suceava.
De atunci, din februarie 2020, pe podul de la Milișăuți s-a circulă alternativ, cu semafoare până în luna octombrie a anului trecut, când s-a trecut în sfârșit la circulația pe podul provizoriu iar podul mare a putut fi desfăcut.