14/02/2023

Faptul că proiectul podului de la Milișăuți a fost făcut prost nu mai este un secret nici pentru șeful Direcției de Drumuri

Scris de Florin Paiu


Miile de oameni care circulă zilnic între Milișăuți și Rădăuți constată tot mai îngrijorați că șantierul lucrării este abandonat deja de aproximativ 6 luni de zile iar podul arată tot mai rău.

După cum presa a relatat în mai multe rânduri  în proiect nu a fost prevăzut un pod provizoriu care să fie amenajat în perioada în care podul mare trebuie închis circulației publice. Iar de aici s-a ajuns la oprirea lucrărilor și apoi la ordin de sistare a lucrărilor. Asta pentru că un pod provizoriu are nevoie de avize și de buget, unul de ordinul sutelor de mii de lei.

Ei bine acum, la mijloc de februarie, chiar Ovidiu Laicu, directorul Direcției Regionale de Drumuri și Poduri (DRDP) Iași, adică administratorul drumului, a spus cu subiect și predicat că proiectul a fost făcut prost de către… fosta conducere a DRDP Iași.    

 ”Am găsit în luna iunie 2022 (la preluarea mandatului) un nou obiectiv (al câtelea oare…) cu mari probleme generate de la faza întocmirii caietului de sarcini, a proiectului tehnic, a documentației de licitare…

Atunci am constatat că fosta conducere, din neștiință, din lipsă de viziune, din lipsă de experiența ori dintr-o crasă iresponsabilitate nu ceruse, nu prevăzu-se, o variantă ocolitoare pentru etapa în care se va lucra la suprastructura podului de la Milișăuți.

Ar fi trebuit ca riveranii să ocolească 50-60 km pe timpul desfășurării lucrării astfel încât să circule în siguranță. Se avizase nici mai mult nici mai puțin decât o soluție iresponsabilă, să se circule pe un sens în timp ce pe celălalt să se lucreze la schimbarea grinzilor… Demențial de-a dreptul”! a arătat Ovidiu Laicu.

Afirmațiile acestuia vin în contextul războiului pe care îl duce cu fosta conducere, însă adevărul rămâne.

Directorul DRDP Iași și-a încheiat constatările cu o veste care de principiu este bună. 

Împreuna cu autoritățile locale, cu proiectantul și constructorul, s-a găsit până la urmă o soluție tehnică legală pentru a se putea executa aceasta variantă pentru riverani.

”Am reușit deblocarea situației ivită independent de voința noastră și vineri (n.r. vinerea trecută) am depus la Apele Romane solicitarea pentru aviz astfel încât să putem onora termenul de finalizare a obiectivului”, a transmis Laicu.

Este vorba de avizul prin care cei de la Sistemul de Gospodărire a Apelor Suceava ar trebui să dea un ”ok” privind amplasarea unui pod provizoriu, din tuburi, în albia râului Suceava. 

Acest pod din tuburi ar urma să poată asigura traficul de până în 3.5 tone, cât podul mare va fi închis. După ce se vor obține toate avizele, lucrările efective la plasarea tuburilor în albie nu ar trebui să dureze mai mult de câteva zile.

Nu putem însă să nu avem rezerve privind data la care va fi acest pod provizoriu efectiv circulabil. Semnalele sunt că va mai dura destul.

Din momentul în care se va putea închide podul mare, firma Test Prima are nevoie de 6 săptămâni pentru a lucra la consolidarea ”tălpii” podului, înainte de a se putea monta primele grinzi care vor asigura suprastructura podului.

Termenul de finalizare a lucrării este iunie 2023, însă este greu să mai fie respectat având în vedere pauza extrem de lungă de pe șantier.

Florin Paiu